Do zadań Samodzielnego Stanowiska do spraw informatycznych należy:
1) zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego – sprawnego funkcjonowania infrastruktury informatycznej w urzędzie oraz realizacja zadań administratora systemów informatycznych, w tym:
a) zapewnianie i utrzymywanie w sprawności narzędzi informatycznych (oprogramowania
i sprzętu) dla wszystkich użytkowników systemów eksploatowanych w urzędzie,
b) organizacja i właściwe rozmieszczenie sprzętu komputerowego zgodnie z potrzebami organizacji pracy urzędu,
c) instalowanie nowego oprogramowania systemowego i użytkowego,
d) pomoc pracownikom urzędu w przypadkach problemów z obsługą komputerów,
w tym szkolenia pracowników z zakresu obsługi programów komputerowych stosowanych
w urzędzie,
e) usuwanie drobnych awarii sprzętu komputerowego, zlecanie napraw wyspecjalizowanym firmom,
f) prowadzenie ewidencji napraw, bieżącej pomocy obsługi sprzętu komputerowego i oprogramowania,
g) prowadzenie spraw z zakresu likwidacji sprzętu komputerowego będącego na stanie urzędu;
2) realizacja zadań wynikających z ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, utrzymywanie kontaktów z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa;
3) prowadzenie rejestru sprzętu komputerowego i oprogramowania, zakupionych licencji programów komputerowych oraz zakup niezbędnego sprzętu komputerowego oraz programów komputerowych niezbędnych do prawidłowej pracy urzędu;
4) prowadzenie spraw związanych z wdrożeniem elektronicznego obiegu dokumentów;
5) współpraca z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie wdrażania w urzędzie zasad doręczeń elektronicznych;
6) zapewnienie obsługi elektronicznej platformy usług administracji publicznej (E- PUAP);
7) realizacja zadań lokalnego administratora aplikacji „źródło”;
8) realizacja zadań administratora bezpieczeństwa teleinformatycznego w rozumieniu ustawy o ochronie informacji niejawnych;
9) prowadzenie rejestru kwalifikowanych podpisów elektronicznych pracowników urzędu;
10) redakcja i prowadzenie biuletynu informacji publicznej - wykonywanie zadań administratora biuletynu informacji urzędu;
11) nadzór nad prawidłowością funkcjonowania kserokopiarek będących w posiadaniu urzędu;
12) prowadzenie spraw związanych z obsługą informatyczną wyborów;
13) nadzór nad zapewnieniem transmisji bezpośredniej z sesji rady gminy oraz nagrywaniem
i przygotowywaniem materiałów filmowych z sesji rady;
14) nadzór nad zapewnieniem obsługi informatycznej rady , przekazywanie materiałów na sesje rady oraz podjętych uchwał do organów nadzoru i do publikacji w dzienniku urzędowym w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa;
15) sprawowanie administracji nad systemem monitoringu wizyjnego w urzędzie i na ulicach Sochocina;
16) sprawowanie administracji nad systemem klimatyzacji w urzędzie oraz systemem pomiaru jakości powietrza w gminie;
17) przygotowywanie materiałów informacyjnych z wykorzystaniem technik multimedialnych;
18) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego
i wolontariacie, w tym:
a) przygotowywanie rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
b) koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem konsultacji programu współpracy,
c) realizacja programu w zakresie należącym do miasta i gminy,
d) przygotowywanie sprawozdań z realizacji rocznego programu współpracy.