Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
1) zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej Burmistrzowi;
2) zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej radzie i jej komisji;
3) przygotowanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych we współpracy
z pracownikami urzędu, prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków;
4) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń o stanie majątkowym przez radnych, Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, pracowników wydających decyzje administracyjne w imieniu Burmistrza oraz reklamowania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej;
5) prowadzenie spraw pracowniczych, w tym z zakresu: prawa pracy, ubezpieczeń, zakładowego funduszu socjalnego;
6) współpraca Samodzielnym stanowiskiem - Inspektorem Ochrony Danych Osobowych
w zakresie realizacji zadań związanych z ochroną danych osobowych w urzędzie;
7) współpraca z Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie organizacji ochrony informacji niejawnych związanych z realizowanymi zadaniami w wydziale;
8) współpraca z Sekretarzem w zakresie:
a) opracowywania regulaminów dotyczących organizacji pracy w urzędzie oraz zmian do regulaminów,
b) opracowywania statutu gminy oraz zmian do statutu ,
c) opracowywania projektów uchwał,
d) przeprowadzania naborów, służby przygotowawczej oraz okresowych ocen pracowników;
e) organizowania i przeprowadzania wyborów i referendów w gminie,
f) przygotowywania wniosków w sprawie odznaczeń państwowych;
9) koordynowanie działań związanych z bieżącym nadzorem nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych – współpraca z Sekretarzem;
10) przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji przychodzącej do urzędu i wychodzącej
z urzędu – prowadzenie I punktu kancelaryjnego, realizacja obowiązków związanych
z wdrażaniem w urzędzie zasad doręczeń elektronicznych – współpraca z Samodzielnym stanowiskiem ds. informatycznych;
11) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy, Sądem Rejonowym, innymi instytucjami
w zakresie organizacji robót publicznych, prac interwencyjnych i prac społecznie użytecznych;
12) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy, innymi instytucjami oraz z Wydziałem Administracji i Edukacji w zakresie organizacji praktyk i staży;
13) prowadzenie archiwum zakładowego;
14) prowadzenie spraw z zakresu obronności;
15) prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej;
16) prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego;
17) realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnych obowiązku obrony Rzeczypospolitej;
18) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej;
19) prowadzenie centralnych rejestrów:
a) upoważnień i pełnomocnictw,
b) zawieranych umów,
c) uchwał rady,
d) zarządzeń Burmistrza,
e) wykazu aktów prawa miejscowego,
f) udostępnianych informacji publicznych,
g) ofert przetargowych,
h) konkursów/ naborów,
i) wyjść pracowników urzędu w celu załatwienia spraw służbowych,
j) rejestrów i ewidencji dotyczących kluczy zgodnie z zarządzeniem Burmistrza;
20) prowadzenie dokumentacji dotyczącej nadzoru nad funkcjonowaniem gminnej spółki komunalnej;
21) prowadzenie książek kontroli zewnętrznych i wewnętrznych;
22) prowadzenie zbiorów i rejestrów protokołów kontroli zewnętrznych i wewnętrznych;
23) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia, a w szczególności:
a) współpraca z instytucjami prowadzącymi działalność w zakresie ochrony zdrowia,
b) współpraca z Samodzielnym stanowiskiem ds. promocji w zakresie promocji i ochrony zdrowia, w tym organizacji profilaktycznych badań na terenie gminy, prowadzenie dokumentacji dotyczącej organizacji profilaktycznych badań;
24) prowadzenie spraw z zakresu kontroli zarządczej, w tym sporządzanie rocznego planu kontroli zarządczej oraz organizowanie jego realizacji”;