Do zadań Samodzielnego Stanowiska do spraw promocji należy:
1) podejmowanie inicjatyw mających na celu promocję gminy;
2) współpraca z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury, Miejsko-Gminną Biblioteką Publiczną w zakresie promocji gminy, organizacji uroczystości i imprez oraz realizacji zadań z zakresu kultury w gminie;
3) współpraca z pracownikami urzędu, jednostkami administracji samorządowej i rządowej, jednostkami organizacyjnymi gminy, instytucjami, przedsiębiorcami i inwestorami, mediami w zakresie wspólnych działań promocyjnych oraz realizacji zadań z zakresu kultury
w gminie, a w szczególności:
a) opracowywanie, realizacja, monitorowanie i rozliczanie projektów dotyczących wsparcia finansowego przedsięwzięć promujących gminę,
b) przygotowywanie materiałów informacyjno - reklamowych i udział w targach
i wystawach, konkursach,
c) gromadzenie zbioru materiałów dotyczących historii i lokalnych tradycji gminy,
d) prowadzenie kroniki gminnej,
e) nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem symboli gminy,
4) redakcja i prowadzenie strony internetowej www.sochocin.pl i bieżąca administracja profilem gminy na portalach społecznościowych;
5) wykonywanie zadań w zakresie przeprowadzenia konsultacji społecznych;
6) współpraca z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie:
a) promocji i ochrony zdrowia, w tym organizacji profilaktycznych badań na terenie gminy,
b) realizacji zadań wynikających z ustawy o sporcie;
7) podejmowanie działań w celu tworzenia warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu, wynikających z ustawy o sporcie;
8) przygotowywanie, przeprowadzanie analiz rynkowych i opracowywanie wyników badań analizy rynku dotyczących urzędu i gminy;
9) prowadzenie spraw z zakresu organizacji imprez masowych;
10) przygotowywanie opracowań, wystąpień, pism okolicznościowych i innych materiałów promocyjnych na polecenie Burmistrza.