Nazwa sprawy: Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
I. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98 ,poz. 1071 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. 2012 r. poz. 1282)
II. Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9 Urząd Stanu Cywilnego Sochocin, ul. Guzikarzy 8a, Tel. 23 661 80 01, 661 80 13, 661 8025 w. 35
III. Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy
Lilianna Adamska
IV. Wymagane wnioski
Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego
Dokument stanowiący podstawę do uzupełnienia aktu (poprzedni odpis zupełny aktu stanu cywilnego)
V. Wymagane załączniki
Do wglądu
Dowód osobisty wnioskodawcy
VI. Wymagane dokumenty
VII. Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie decyzji 39 zł.
VIII. Termin załatwienia sprawy
Do 30 dni a w sprawach skomplikowanych do 60 dni.
IX. Tryb odwoławczy
W przypadku otrzymania decyzji odmownej odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem organu który wydał decyzję do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie
X. Opłaty za odwołanie
XI. Informacje dodatkowe
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego następuje na wniosek osoby zainteresowanej.
Podstawą uzupełnienia aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa rodziców.
Podstawą uzupełnienia aktu małżeństwa jest akt urodzenia małżonków.
Podstawą uzupełnienia aktu zgonu jest akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku kawalera, panny akt urodzenia).